Första promenaden



Jag har tränat Staffan med sele i stallet flera gånger nu och det funkar fint, men inte om springer iväg och kopplet tar stopp då får han panik och hoppar och far åt alla möjliga håll, hoppar upp i luften och landar på ryggen, inte bra =(. Jag har tappat lite gnista och trodde inte jag någonsin skulle kunna ta med han ut.

Men igår när vi tränade inne i stallet så fick han panik hela tiden, men han sprang hela tiden till grinden som elder ut på stallbacken. Så jag öppnade den bara så han fick gå ut, tänkte att han kanske kunde lugna sig om han fick gå ut och ta det den vägen. och när han väl kom ut så stannade han upp och bara tittade sig omkring och njöt =)

Sedan gick han lite här och där och tog sig lite tuggor gräs. När han gick mot vägen så var jag tvungen att ropa tillbaka han samtidigt rycka i kopplet, trodde då han skulle få panik, men icke, han kom springandes emot mig med glatt leende. Såå stolt blev jag och gav han naturligtvis godis.

Sedan gick han lite överallt och nosade men kom tillbaka till mig och ville ha beröm och godis, supergott tecken !!
Hoppetossa var ute när vi kom ut och hon skulle vakta över han hela tiden, vart han än gick så var hon med han, sååå gulligt.
Tyvärr hade jag ingen kamera med mig ut för hade inte planerat att vi skulle göra våran första promenad utomhus, men nästa gång är kameran med !! =)

Sååå duktig min lille gris. Men så synd om Östen som var hur avundsjuk som helst, men tyvärr är han fortfarande feg så går inte att få på han sele, hoppas det kommer släppa så han också får chansen att komma ut i koppel.
Hagen är lite påbörjad så han kommer åtminstone komma ut och leka i leran =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0