Handleden



Igår så lyckades jag med det som jag vart rädd för, nämligen att klämma mig riktigt ordentligt =(.
Jag har klämt tummen ett par gånger, men inge värre än så, men igår var det dags att klämma handleden mellan två svintunga burar. Vet inte hur jag lyckades, men det är ganska lätt att klämma sig så inte direkt chockad över det.
Ja skulle putta in en bur mellan två andra och när den nästan var på plats så fatsnade den i någonstans och hoppade i sidled och där var min handled, så jag fick försöka skjuta ut buren med min högra hand för att få loss min vänstra för den satt fast =(. Gjorde ont så inåt helvete !!! Killarna som jobbade där trodde jag bröt handleden, men det vart "bara" en rejäl stukning antar jag.

Jäkla skit säger jag bara, jag har svaga handleder som det är och högra handleden är fortfarand einte bra sedan ja ramlade omkull och sträckte ledbanden för ca 2-3år sedan, nu är det vänstra som blev skadad. Skitroligt !
Jag måste verkligen införskaffa mig riktigt handledsskydd och ha med mig när jag får ont, kanske kan hjälpa till på traven något. Kanske köpa något liknande som bilden ovan.

Undra hur man stärker upp sin handleder, någon som vet ?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Usch och fy det där lät otäckt. :( Vi har ju många äldre på jobbet som man gör övningar med. Ska visa dej nästa gång vi ses! <3



Kör försiktigt inatt och akta handleden!

2011-04-01 @ 19:09:46
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0