Helgen



I lördags minns jag fasiken knappt vad jag gjorde, höll på med staket vet jag. rev ner en del i vinterhagen, sådant som skulle ha rivts ner för länge sedan, men nu är det gjort. Börjat rivit ner och funderat ut hur grishagen ska byggas, men jag är jätteosäker på hur man ska bygga den eftersom de fortfarande är ganska små och ganska så rädda av sig med nya saker..
Håkan lagade, tvättade och städade volvon så den är hur fin som helst nu.

I söndags så fikade vi först hos ett par grannar och fick asgott fikabröd till, mörkchoklad, som var blandat med grädde och Whiskey = Jag får äta och riktigt mumma ! ;)

Senare så kom Lina och hennes systerdotter Filippa. Filippa var lite blyg i början sedan släppte det, sprang runt bland alla djuren och alla djuren fick nästan hjärtsnurr förutom Ari, han bara stod vid staketet och längtade efter henne hela tiden ( Ari älskar ungar ), Bagheera och Hoppetossa lät henne också hållas, men de andra stackarna blev asrädda..
Speciellt grisarna, de vart så rädda så trodde de skulle stressa sönder sig själva, men inte lätt o veta, men det vet jag nu.

Bagheera var den som lät henne hållas hur hon ville, eller ja Filippa kallade honom för Baghitta när hon inte mindes namnet riktigt ;). Hon släpade på han, gosade med svansen kramade och höll på som barn gör, Bagheera bara låg där och brydde sig inte mycket.

När Lina började vilja åka hem hade hon ett problem, Filippa vägrade åka hem. Hon ville stanna hos Fia skrek hon, haha. Förstår jag det, tror hon hade det riktigt kul bara sprang runt hela tiden och lekte med sig själv, med djuren och med oss. Åkte ruschkana i gruset, kastade bollar, spelade fotboll ute i hagen och hoppa på sten och allt möjligt..
Ja, jag tror hon sov ganska så skönt på natten, och tydligen i bilen när de rundade hörnet på ladana frågade hon när de skulle komma tillbaka, så misstänker att det inte dröjer så länge innan de är tillbaka =)

Var riktigt skoj, Både träffa Lina och Överaktiva Filippa, kul att se barn glada och fulla av energi =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0