LCHF



Lite uppdatering kanske vore på sin plats.
Vi håller fortfarande på och kommer så att göra om jag känner oss rätt. Vi har kommit in i det hela och det är våran livsstil nu, så vi kommer nog kanske hålla på med detta i flera flera år framöver, kanske rent av hela livet.
Vi äter det vi vill äta nu, men går inte tillbaka till alla dessa kolhydrater och allt äckligt socker man vräkte i sig !
Jag blir ganska så äcklad av allt socker som finns i allt, så nej tack ;) Klart att socker får man i sig, men absolut inte i den mängd ( tack och lov ) man fick förut.

Jag började min vikt på 82.6kg, vägde mig idag senast och då stod vågen på 69.2 :D. Så det betyder att hittills har jag minskat med 13.4kg. Jag är så jäkla imponerad av mig själv så jag kan inte beskriva det.
Även fast jag äter knäckebröd varje frukost, jag äter mörk choklad ibland och dricker vin, cider någon gång per helg så händer det inte direkt mycket på vikten. Rör på mig mycket mera än jag någonsin gjort.

Jag gick in för det hela för att jag ville trivas med mig själv och komma i ett par jeans jag köpte mig för flera år sedan och älskade, men blev sedan för stor för dem och de har blivit hängande.
Testat dem lite då och då under viktnedgången, och till slut kunde jag få på mig dem, men satt ganska så tajt så inget skönt att gå långt med.
Nu är det länge sedan jag testade dem, men idag så fick jag för mig det och hoppsan tjosan så är de FÖR STORA !!!! Hahaha, snacka om chockad jag blev, så nu kan jag inte ha dem för den anledningen ;D haha.

Det är svindyrt att gå ner i vikt, jag har knappt ett enda klädesplagg som sitter bra längre och inte har jag några pengar att köpa nya för heller, men för tusan det gör inget för vet ni vad ?

JAG ÄLSKAR ATT TRIVAS MED MIG SJÄLV IGEN !!!!!!!!!! Klart det finns vissa saker på kroppen man inte gillar, men så är det nog jämt för alla, men till det stora hela. Jag är rörlig igen, smidig som förr och börjar få kondition, hur skönt är inte det att känna ?? Jo helt underbart !!




Kommentarer
Postat av: Sofia

Klart man ska göra det som känns bra för en själv. och att ni mår bra syns! Som jag sa när vi sågs sist! Både du och Håkan har ju blivit mindre. :)



Tror dock som du är inne på att man får "justera" lite på vilken diet som helst för att det ska funka långsiktigt. Som dej och knäckebrödet.

2011-04-14 @ 11:12:23
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Emma

Kul :) Grattis till viktnedgången. Som du säger man får göra som man själva vill, så länge ingen annan tar skada av det :)

2011-04-14 @ 14:03:54
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0