Lite gräs



I veckan fick hästarna gå in i björkhagen som hade lite gräs att bjuda på. Hästarna sa inte nej till det. I vinterhagen finns det också lite gräs att noppra på, men godare i en annan hage och saftigare. Skönt att se dem äntligen äta gräs och vara glada =)



Gillar den där bilden på Emil och Rut. Rut är supersocial och ska alltid vara nära en i hagen och sitter man ner ska hon beta omkring en, ganska mysigt.



Ser ut som Emil sitter exakt bakom Rut, men nej det gör han inte. Men däremot tror jag inte Rut skulle sparka om så hon skulle bli skrämd för något, hon lyfter nästan aldrig baken, kan bli en glädjeskutt någon gång per halvår ungefär ;).

Nu börjar mitt gräs växa ordentligt i alla hagar så nu ger jag dem knappt hö, 2ggr om dagen får de ytterst lite hö, men de äter inte upp det utan det tar lång tid innan de äter det överhuvudtaget. Tar för givet att det finns gräs så de håller sig mätta.
Och med andra ord så är mitt sommarbete igång !!!! Jag är superglad så undra hur glada hästarna är då?, megaglada !!. Nu är de ute nästan varje natt med, någon natt då och då tar jag in dem så de får sova av sig och jag kan kolla igenom dem noggrant, men annars är de ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0