Påsk = Godisätande



Det märks att det börjar närma sig påsk på ICA, fyfan rent ut sagt vad mycket påskmust och godis jag kör. Någon dag var det nog enbart dricka och godis ca 30ton. Och inte är det bara jag som kör överallt.
Överlag inför påsk så blir lasten på alla lastbilar från ICA mycket tyngre, förrut kunde man om man hade tur åka därifrån med lass på runt 23ton, men nu är det alltid minst 30ton. Mycket av allting blir det =)

Jag ryser av allt socker folk stoppar i sig, snacka om att jag gjort en helomvändning i mitt liv. Jag har älskat godis och fullkomligt vräkt i mig det stundtals och dricka har jag också druckit massor av. Men nej tack. Dricka har jag inte druckit sedan i julas och godis har jag ätit men absolut inte i några mängder utan helt normalt. Äter också bara riktigt mörk choklad.
Läste någonstans att år 2010 hade de räknat ut det genomsnittliga godisätande per människa här i Sverige och det låg på hela 17kg !! Förstå om vi är runt 9.5miljoner i Sverige så blir det så mycket godis så jag vill inte ens skriva ut mängden här utan räkna ut det själva om ni är nyfikna.

Jag är absolut inte helt anti mot godis, jag äter det ju själv med, men vissa fullkomligt vräker i sig det och det tycker jag är synd om de själva att de gör.  Normalt godisätande är ju helt okej, då tror jag man verkligen njuter av godiset också, äter man för mycket äter man nog det bara för beroendes skull.


Fia, som blivit helt tvärtemot vad hon vart förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0