Påsken



Påsken har vi inte direkt firat. Påskafton så åkte Emil hem mitt på dagen. Håkan polerade chefens bil och jag slog ner stolp till grishagen´. På kvällen vart vi bjudna till en granne på grillat och alkohol. Cyklade hem därifrån runt 02 tiden, riktigt trevligt.



Resterande av påskdagarna har jag fortsatt med grishagen, rensat upp en hel del i trädgården, gjort massor av måste görande. Påsken har flygit fram med helt underbara dagar. Vilket väder vi haft, rena sommaren =). Njuter för fulla muggar, blommar överallt och träden exploderar i knoppar och löv. Såå fint och helt underbart.



Igår hade vi besök av Emma med familj, riktigt super trevligt, Träffar dem alldeles för sällan, glömmer nästan bort hur de ser ut mellan besöken ;).
Oliver vart väldigt nyfiken på grisarna och älskade Hoppe. Oliver var det perfekta barnet för grisarna att träffa, han var superlugn och förstod sig på grisarna och Hoppe klappade han massor så hon njöt för fulla muggar =).
Lille sötnosen Viktor bara flinade mest hela tiden, riktigt supersöt. Vrålade till lite på slutet när han var hungrig och trött, men det var inte mycket till vrål. Tycker han var hur snäll som helst, precis så som sin storebror !

Vi bjöd på grillat med tillbehör och jag och Emma åt grillad lax, Mums ! Inte var dag man får det när vi båda två har karlar som inte äter lax, konstiga gubbar ;). Pratades och tjolade en hel del. Skulle verkligen vilja ha tid och träffa er mycket mera, hoppas det kommer lugna ner sig snart så tiden att träffa folk finns.
Tusen Tack för besöket, var jättekul att träffa er!!

Senare på kvällen när de åkt hem hann Håkan slå fast alla stolp i grishagen, jag gjorde hålen och satte ner stolpen och Håkan slog fast dem för han är lite starkare än mig ;). Jag mockade och städade hela stallet, behövdes !
Sedan började veckans arbete, körde bara Ica så det var hur lugnt och skönt som helst, helt underbart !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0