Påskledigt



Nu till helgen är det påsk med röda dagar både fredag och måndag. Många är långlediga och kommer avnjuta helgen i det fina vädret som ska bli.
Jag kommer dock inte vara ledig mer än normalt, jag kör ICA och mig vetligt har ICA bara stängt 2dgr om året. Julafton och Nyårsafton, annars körs alla andra dagar precis som normalt, för att alla vi människor promt måste köpa mat varje dag. Så, så länge jag kommer köra ICA så kommer jag aldrig att vara ledig röda dagar.
Förr om åren var alla butiker nästan stängda röda dagar och alla aftondagar, men nu förtiden blir det bara mer och mer öppet. Tror att det är för att det är inte lika vanligt att planera sina inköp utan folk impulshandlar mycket nu förtiden och då vill man att affären ska vara öppen mycket.
Jag tror att nattöppna mataffärer skulle kunna funka med och kommer säkert att öppna i framtiden.

Jaja, påsken är ändå inget jag firar överhuvudtaget. Ni får ha en underbart skön lång ledighet ihelgen, vet att många utav er behöver verkligen denna ledighet så vila upp er och ta hand om familjen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0