Ridlektion 2



Fick ha samma häst som förra gången, Ca-Do, jag älskar verkligen den hästen. Lugnet själv, men har egen motor så inte direkt slö när man väl börjat rida, i början kan hon vara lite seg ;). Hästen passar mig hand i handsken.

Vi fick göra mycket mera travövningar idag, tränade på halvhalter allt från långa halvhalter till kortare. Stallde hästen i båda varven osv.
Ridbanan var fortfarande väldigt blöt så det var begränsat vart vi kunde rida och Ca-Do är ganska stor med väldigt långa steg jämfört med de andras hästar så jag fick göra mycket volter för att inte krocka in i de andras rumpor, men det gör mig inget.

Igår var det även en till tjej med i gruppen så nu är vi 4st och det är max. Tur är det för tycker inte ridbanan är så stor, så 4hästar är tillräckligt. Nästa tisdag blir vi dock 3 igen för då ska Ellinor på studentkryssning.
Hoppas ridbanan är torrare så vi får öka på farten och testa galoppera, går inte att galoppera nu när det är så pass blött.

Förra gången hade jag lite träningsvärk i rumpan, och mycket i ljumskarna. Idag har jag mest träningsvärk i magen. Skönt med träningsvärk då vet man att man jobbat på bra ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0