Ridlektion 4



Vet ni vad ?. Jag fick ha samma häst igår med, helt underbara Ca-Do. Jag är helt småflicke kär i den hästen. Känns som man blivit liten stallflicka på nytt som älskar hästen man får rida :D haha.
Mycket häst att jobba med är det när man rider Ca-Do, men tycker vi passar bra ihop med varandra. Jag kan arbeta med det hon kräver av sin ryttare och hålla ihop henne ganska bra redan. Hon lyssnar skitbra med mina hjälper, även när jag ger henne fel hjälper så försöker hon göra sitt bästa för hon förstår ändå vad jag vill ha ut av det hela :D haha, stackars häst att ha en ovan ryttare på ryggen ;).

Vi va 4st igår och delade upp oss två och två på varsin volt på ridbanan. La ut bommar så man fick rida på stor volt eller mindre volt och arbeta mycket i trav. Framdelsvändingar, skänkelvikningar och alltmänt hålla ihop hästen övades det på.
Efter halva lektionen frågade hon oss om vi var sugna på att galoppera, och det är klart vi var allihopa !!!! :D
Så jajemensan där for vi iväg i både höger och vänster galopp på volten, galopperade en hel del, bara det att detta är första gången jag galopperar ordentligt på nästan 5-6år tror jag att det är om jag räknar rätt ;)
jag blev så jäkla glad så jag hörde inte ett enda ord av vad läraren sa, utan satt bara och log hela tiden. Så efter ett tag så ropar hon högre "" Fia, vi ska trava nu"", tittar då på alla andra och märker att de jobbat i trav en bra stund, haha, var så jäkla glad!!!
Nu känns det som jag är på gång att komma igång på allvar, jag blev inte rädd överhuvudtaget igår när vi galopperade. Ca-Do känns helt underbart trygg under mig, hon har egen motor och svårt att lugna ner sig efter man travat fort eller galopperat, men bara kul att hon är pigg =). Underbar häst!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0