Rut



Nu har jag smygit igång Rut lite försiktigt, skrittat henne varannan dag ca 25min har det blivit. Hon blir ganska så svettig under sadeln när vi kommit hem, men inte så konstigt. Vinterpäls kvar, totalt otränad och så stressar hon upp sig en aning för att det är kul och nytt för stunden.
Så ca 25min skritt tror jag är helt perfekt för henne nu i början av allt.

Igår fick hon dock en känning av kolik igen misstänker jag starkt. Började med vissa symptomer, jag tog ut henne direkt och började gå. Efter ca 30min började hon fisa ( magen igång ), och sedan tog jag ut henne i hagen och var med henne ytterligare någon halvtimme och efter det bajsade hon, (magen helt igång.)
Dock tycker jag hon verkar ganska så loj, och helt slö i blicken.
Jag blir nervös för henne, men samtidigt så säger mitt inre att det inte är så konstigt. De släpper vinterpälsen, solen gassar värme så de lapar D-vitaminer och njuter samtidigt som det är lite för varmt ibland. Och så är de ute om nätterna så de blir trötta på dagarna. Ari är ganska så slö i blicken med.

Tror att jag ska fortsätta och skritta henne varannan dag framöver iaf och se om allting ger sig med slöhet, magen och att hon får bättre kondis vilket är bra för henne.

Hon är iaf gladare emot mig nu när jag rider henne ofta och pysslar med henne varje dag, Rut vill verkligen bli ompysslad och att man ska kela med henne. Min fina fina Rut !!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tråkigt att höra med Rut trodde den där skiten gett med sig. :( Håller alla tummar och tår för att det inte ska bli ngt mer nu.



Ser så härligt ut för henne med det gröna att gå och smaska på. :)

2011-04-25 @ 23:22:26
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0