Ruttan



På söndag så gäller det, jag ska börja sätta fart på Rut och jag är nervös. Tänk om hon blir sjuk igen, jag vet att jag är fjollig, men jag är lite nervös.
Tänkte börja skritta henne runt 20min första tiden, kanske 1-2v för att se hur hon reagerar, sedan utöka det till 35min ett tag och så öka skritten till 45min för att sedan börja småtrava med henne.
Dels så tar hon inte ut sig av skritten i början för vi skrittar på rak väg, sedan när vi ökar tiden kommer det bli lite i skogen, men det är bara bra då bygger hon fina ryggmuskler av att skritta i skogen och få lyfta benen högt.

Kommer ta bra lång tid att sätta fart på henne, minst ett par månader misstänker jag, men det får det ta, hellre att det tar lång tid än att jag har en sjuk häst.

Hittills mår hon bra och hoppas så att det förblir, vissa dagar tycker jag att hon är lite småseg, vet inte om det är vädret, pälsfällningen, magen eller vad det är, men lite loj blir hon.
Kan också vara att hon vill bli riden, för hon älskar att man håller på med henne och nu är det länge sedan jag gjorde det.

Jag har träffat många hästar i mitt liv och hittills finns det bara en snällare häst jag stött på och det var mina fina Daniella jag hade. Rut kommer på en stark andra plats, Rut är snällheten själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0