Skadade djur



Igår precis innan jag skulle åka iväg till ridskolan så gav jag grisarna lite gräs och rätt som det var hörde jag hulkande. Lille Staffan stod då och spydde, jag visste knappt att grisar spydde bara sådär.
Jag blev lite nervös, ska han bli sjuk nu??!!, så jag stannade kvar hos han tills han slutade spy, bara det att när jag skulle ta bort det med grepen stod han redan och åt upp det... Mysigt värre...
Sedan hostade han till och fick upp världens äckligaste matboll av något slag, sedan var han hur pigg och glad som helst =). Imorse var det som vanligt igen, Maaaaaat !!!!!

När jag kom hem från ridturen så kommer Baloo och möter mig med en klumptass. Troligen är att han trampat på en humla, men kan även vara bett av en huggorm. Inte första gången han blir biten av en huggorm om det nu var det, men jag ser inga bitmärken.
Baloo haltade ingenting, men var en aning klämöm, tassen var minst det dubbla som den andra friska tassen.
Bad Håkan hålla koll på tassen och jag for iväg i ilfart till jobbet. Imorse när jag kom hem så kom Baloo och mötte mig med en betydligare mindre tass och verkade pigg och glad. Skönt att katter har otroligt läkekött, även lille Baloo som absolut inte hade det som mindre, men verkar ha fått det ju äldre han blir.

Att ha många djur är helt underbart, men det är flera djur som kan bli sjuka också och det är aldrig skoj. Nu detta ovan är absolut ingenting mot vad det kan vara, men oftast är det något man ska oroa sig över med någon av alla djuren. Men jag ångrar inte en enda sekund att jag skaffade alla dessa underbara djur, inte ens på vintern ångrar jag dem alla. Jag älskar mina djur !!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0