Traktor brummande



Igår lånade Håkan grannens traktor och började köra ut det mesta av alla nedsågade träd och ris från vinterhagen. Mitt i allt så hakade växeln upp sig så gick inte att få i något friläge, men han åkte iväg till grannen så de hjälptes åt att släppa på växeln sedan hem igen och fortsatte.
Han hann inte klart eftersom det strulade så det får vi göra klart imorgon. Idag jobbar Håkan och sedan blir det att åka på kalas.
Känns jätteskönt att få det städat ur hagen, många träd som lille Häggrid åt upp för oss som ruttnat, men nu är de nere och snart borta.
Ska försöka se om jag kan byta alla stolp i vinterhagen också i år. Då är det "bara" sommarhagen kvar och det får bli nästa år då, stolp är svindyrt så går inte att byta allting på en gång.
Men bytte förra året i björkhagen och så fick vi skogshagen som vi satte nya stolp i.

All stolp i alla hagar var helt ruttna när vi flyttade hit och inte är de finare nu, vissa stolp får man inte röra för då går de av direkt, så ruttna är de. Så stort behov att byta allt, men som sagt svindyrt så får ta lite i taget.
Har en hel del stolp här hemma från förra årets inköp så det blir att sätta ner alla dem och så får jag se om det blir mera inköp av stolp eller inte.
Älskar när staket blir bytt och hagarna rensade precis så som jag vill ha det, hade det inte vart kostsamt och man haft mera tid hade det vart gjort dag 1 :D. Vill ha nytt och fint så man inte behöver oroa sig för att hästarna ska rymma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0