Våren



Jag tror att jag kan vara med bland de som säger att våren är här nu. Misstänker dock att vi fortfarande kan få bakslag i såsom kyla/snöblask, men i det stora hela så är våren här =)

Tussilagon, krokusar, blåsippor, och vitsippor har jag sett i massor. Även sett andra blommor som jag inte kan namnet på ;)
Fjärilarna ser man hela dagarna, humlorna susar för fullt överallt, speciellt i våra sälgträd, de älskar dem tydligen.
Folk säger att de sett ormar, jag har hittills bara sett små salamandrar som är så söta så jag skulle vilja ha flera stycken inomhus så jag får titta på dem jämt ;)

Träden börjar knoppa och hagarna börjar lite smått bli gröna, helt underbart !!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nu äR våren här för dom håller på och sopar bort allt grus här i Pålsboda! Ett säkert vårtecken...eller? ;) Förrå året kom ju sista snön sent i april, tros det blir något sånt iår med.



Men vår är det, absolut!

2011-04-13 @ 11:58:41
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0