Besök från Minnesota



I lördags röjde jag gräs för fulla muggar i ena hagen. Tog flera timmar att gå med röjsågen och ändå är det inte helt klart.
Ena gången jag var uppe i verkstaden och fyllde på bensin så hörde jag en massa röster, tittade ut och där stod det ca 9 personer på vår gårdsplan.
Blev lite chockad och gick ut, de berättade att de hade släktforskat länge och nu hade de samlats ihop för en kusinträff och åkte runt och tittade på en massa gamla gårdar där deras släktingar hade bott en gång i tiden.
De var ifrån både Sverige och Minnesota.

Visade det sig att de haft släktingar som bott på vår gård på 1800-talet. De visade upp släktträdet med deras namn och bostadsadress :) ! Ganska så häftigt.
De ska skicka en kopia på deras släktträd till oss så vi får alla namn som bott här så vi kan själva forska vidare i historia om denna gård.
Jag är grymt nyfiken på alla årtal som kretsar kring alla byggnader, speciellt exakt när de är byggde.

Någon gång när tiden finns ska jag forska rejält om denna gård, lite har vi redan gjort, men finns en hel del kvar kan man säga så alltid kul när något sådant här dyker upp :)

Innan de gick så sprang de omkring och tog en massa kort på våran gård, grisarna, hästarna och även mig !?, jaja de tyckte det var kul att ha ansikten framför alla gårdar de ska besöka.
De från Minnesota kunde inte svenska, så jag fick massvis av frågor av dem. Mycket kunde jag besvara själv, men mycket förstod jag inte så de andra fick översätta ;).

Kommentarer
Postat av: Emma D

spännande!!!

2011-08-17 @ 21:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0