Grisarna



Lite nytt angående framsteg för griseknoarna är det allt och måste få berätta om det :)

Staffan har lärt sig att bäras, jag sitter på huk när jag lyfter han ännu, tycker det är onödigt att ställa mig upp ifall han skulle sprattla till och jag tappar han. Han väger trots allt en del, skulle gissa på 15-20kg. Men jag kan lyfta han nästan jämt, även i hagen. han låter lite konstigt men annars gör han inget, min duktiga lilla gris :)

Östen har börjat lärt sig att hoppa hinder. Har lite plankor som ligger i stallet och de hoppar han över när man ropar på han :) Ser riktigt gulligt ut när den lille magen hoppar.

Annars är Östen riktigt duktig på att sitta ner, sitter länge. I hagen så kliar jag han på magen då slänger han sig ner direkt och ligger kvar hur länge som helst, sätter sig sedan upp och blir sittandes bra länge innan han tycker det räcker.
Staffan gör alla kommandon han kan samtidigt, han tycker det är lite överdrivet med att göra ett kommando i taget så bäst att göra allting på samma gång.... Sitta, hoppa, vinka, dans och så vidare ;)
Staffan slänger sig också ner i hagen och han får jag ligga bredvid och gosa med.

Ska till och klippa deras klöver lite grand nu för första gången. Inte för att de är direkt långa utan mera för träningens skull. Går lättast att göra det vid matning eller om de lägger sig ner i hagen.

De går nästan alltid lösa, både ut och in från hagen. När de släpps ut så brukar vi gå en liten promenad i trädgården lösa. De följer mig nästan hela tiden, bara om de råkar gå förbi några maskrosblad så stannar de ;)

Mina underbart duktiga små nassar. Älskar er massor !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0