R.I.P. Hoppetossa <3



Älskade fina Hoppetossa somnade in idag ;(.
Jag skulle ta med henne till veterinären och avliva henne hade jag bestämt när jag ändå skulle åka med Bubba, precis innan jag ska åka iväg ska jag gå in i stallet för att hämta henne, men upptäcker att hon är borta !
När hon var pigg hoppade hon jämt ut och var lös på gården, men igår och imorse så har hon inte vart så pigg så har bara legat i ett hörn i sin box.
Jag letade överallt, men hittade henne inte. Man hittar henne alltid för hon har några favoritplatser, speciellt under carporten. Men hon fanns ingenstans och tiden drog iväg jag var tvungen att åka med Bubba.

När jag kom hem hittade jag henne ingenstans först, men efter ett tag så hittar jag henne ganska så långt in under carporten...död :(.
Jag misstänkte att hon tog sina sista krafter för att dö på den plats hon verkligen alltid älskat under alla sina år, det gjorde hon helt rätt i enligt mig.
Kanske elakt att säga så, men jag har inte kunnat tagit bort henne snabbare än detta som hände, jag vill själv inte slå ihjäl henne ( fixar inte det ), och hjälp hade jag fått i eftermiddags att ta bort henne, men hon valde själv att hoppa till sin favoritplats och somna in.

Tror eller vet att Hoppetossa haft ett riktigt bra liv. Bott i egen box tillsammans med sin syster och själv sista tiden ( men haft sällskap av grisarna). Hon har fått hoppat lös på hela gården nästan varje dag, undantag för dåligt väder eller om vi vart borta.

Nu har jag ingen kanin längre och det känns redan tomt, vill ni ha en riktig sällskapskanin rekommenderar jag starkt Fransk Vädur, ack vilken trevlig, sällskaplig och grymt social kanin. Stor är den, men fruktansvärt snälla !
Ska jag ha någon mer kanin i framtiden blir det nog ett par till " Frassar", men tror inte det blir några kaniner mer.

Älskar dig Hoppetossa <3, Vila i frid och gå till Sassa nu som du längtat efter. Tack för den tid jag fick med dig, 4.5år, helt underbar tid !

*** R.I.P. Hoppetossa ***

Kommentarer
Postat av: Sofia

Stackars er. :( Förstår att hon är saknad! <3

2011-08-05 @ 00:01:03
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0