Sista stunden



Vet inte om Hoppetossa kommer leva tills imorgon. Hon har som sagt dragit av sig en klo som jag håller på och tvättar för fullt varje dag. När jag kom nu ikväll för att tvätta så andades hon jättekonstigt.
Var verkligen som hon knappt fick luft. Jag undersökte henne så gott det går själv och tittade även i hennes mun, tur att man har världens snällaste kanin !
Såg ingenting, rengjorde tassen fort och släppte ner henne sedan. Hon hoppade in i ena hörnet av boxen och började nästan kippa efter luft :(...
Jag hämtade vatten och skvätta i hennes ansikte, ville få en reaktion och enda reaktionen jag fick var att hon försökte dricka dropparna i farten. Jag tog då vattenskålen nära henne och hon drack som hon aldrig sett vatten förut ??!!
I lilla skålen sjönk det med ilfart ca 1cm innan hon hämtade luft. Jag fattar ingenting, hon har sin vattenflaska i sin box och hon har även en stor vattenskål inne i grisboxen där det också finns färskt vatten.
Hon går lös i hela stallet och även ute så vatten finns det jämt för henne.

Nu när jag sitter och skriver så funderar jag på om hon börjar bli blind kanske? därför hon inte hittar till vattnet, men vattenflaskan har hängt på samma ställe i över 4år och grisskålen har vart på samma ställe i ca 6mån, hon borde hitta dit även om hon ser dåligt.
Mysterium!

Fick känslan av att hon inte är i livet imorgon när jag kommer ut, ska snart gå upp och kolla till henne igen.
Lilla Hoppetossa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0