Bäddning

Grisarna har fullt upp om dagarna i stallet. De vill inte gå ut i sin hagen nu, så de tillbringar dagarna i hela stallet om dagarna.
Och givetvis blir det långtråkigt så lite hyss måste man hitta på anser de.

De snor väldigt mycket halm från hästarnas boxar och bär in i deras till en enormt stor hög, bilden är väldigt missvisande högen är jättestor. Och de försöker även nå alla grimskaft jag har hängande och dra in i bädden.
Man hittar ofta minst två grimskaft i bädden, häromdagen hittade jag även en Ikea påse.
Alltid undrat vad de ska med grejerna i sin bädd till. Söta är är de och vilket jobb med flytten av halmen nästan varje dag :-)!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du måste smygfilma, jag vill veta hur dom får upp det så högt, nassarna är ju inte så stora direkt. :) Sötgötar är dom iallafall. och tänk vad kul dom måste ha medan dom håller på. och hur tråkiga dom måste tycka du är som bara flyttar tillbaks hela tiden! ;)

2011-12-12 @ 22:40:25
Postat av: Sofia

Du måste smygfilma, jag vill veta hur dom får upp det så högt, nassarna är ju inte så stora direkt. :) Sötgötar är dom iallafall. och tänk vad kul dom måste ha medan dom håller på. och hur tråkiga dom måste tycka du är som bara flyttar tillbaks hela tiden! ;)

2011-12-12 @ 22:40:49
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0