Ett glatt minne



Detta var ett tag sedan, men minns det som igår ! En av de bästa dagarna i mitt liv, Jag VANN den skitsnygga bilen :)
Innan hade jag bara vunnit ca 25kr på någon trisslott och aldrig trott att jag kunde vinna något större och vips så hade jag vunnit en bil ;-).

Var 2002 om jag inte minns fel och vi va uppe i Stockholm på bilsportmässan i Älvsjö, där fick man skriva sitt namn på sin inträdesbiljett och lägga i en stor urna och efter mässans slut skulle de dra en vinnare som vann den Stylade bilen som de gjorde på 24h under mässans gång.
Mässan pågick i 2dagar eller var det 3 ?, och det var flera tusen besökare, vi var där en av dagarna iaf.

Vi bodde hos Håkans syster och på söndagen skulle vi åka in mot centrum för att ta tåget hem, precis när jag stigit ur deras lägenhet ringer telefonen, först tänkte jag inte svara, men svarade till slut iaf.
Då svara en kvinna och frågar om jag vart på mässan osv, jag börjar fundera på om jag råkat tappat plånboken osv, fattar ingenting..
Sedan berättar hon att JAG VUNNIT DEN STYLADE BILEN !!!! Jag uppfattade knappt vad hon sa, snacka om chockad jag blev!

Tågresan stalldes in och vi drog i ilfart mot mässan för att ta emot bilnyckeln och träffa bilsportsförbundet som sponsrat en hel del på bilen och träffa grabbarna på NÅKAB som gjorde bilen.
De hade helst sett att jag vart där på mässan när de drog namnet, men tyvärr så var vi inte det, utan vi hann dit precis när mässan stängt.

Jag fick inte ta med mig bilen direkt utan de var tvungna kolla upp den så inget missat att skruvats fast i stressen, så kom upp senare och hämtade hem den.

Jag hade den fina bilen i 2år, sedan flyttade vi till gården och bilen fick gå på grusvägar, något bilen absolut inte var gjord för så jag sålde den så den skulle slippa grusvägarna. Den såldes upp till Sundsvall så troligen slipper den saltet också.
Skulle vara kul och se om den ser likadan ut eller om den rullar ännu.

Den var toppstylad med allt möjligt, jag var helt salig. Hade knappt aldrig suttit i en stylad bil någon gång och nu var den MIN.
Det där är en bil jag aldrig kommer glömma, kanske inte är så konstigt heller :)

Fina bilen, hoppas den lever fortfarande!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja det var väl himlans häftigt! Jag hann ju faktiskt se den innan den såldes och det en skönhet indeed! Men förstår ju att det var ohållbart med en bil av den modellen när man bor som ni gör. :)

2011-12-14 @ 15:32:14
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Stina

Var det inte rent av 2005? Bodde väl i Högdalen då vill jag minnas. Vad jag också minns är ditt rop i trappuppgången! Först trodde vi nåt allvarligt hänt, men icke, det var ett glädjerop :)

2011-12-19 @ 19:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0