Pannkakor

Vi håller oss rätt mycket till LCHF mat, men det är ett par saker i matväg dom jag kan sakna. Ena är rårakor, men det är inget jag vill testa för de två små teskedarna potatis jag ätit på senaste året fick jag riktigt ont i magen av.

Det andra jag saknar är just pannkakor, testat massor av olika varianter av LCHF pannkakor men inga är goda.

Nu har Håkan hittat ett recept som däremot går hem :-)!! Äntligen får jag äta pannkakor ;).
Receptet är väldigt speciellt men hur enkelt som helst.

5ägg
2msk jordnötssmör
1banan
Vispa ihop och stek så de blir fint gyllenbruna.
Servera det ihop med vispgrädde ( Inge socker i) och bär.

Mums, de är riktigt goda så vi har redan ätit dem två gånger på mindre än en vecka. Och det bästa av allt är att de är hyfsat nyttiga :-)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0