Beröm



Något jag också är förvånad över är att redan från första dagen så är de renliga i boxen. Såg att uppfödaren hade i hörnen av boxarna lite spån där deras "toa" var så jag har gjort likadant och de går bara dit och gör ifrån sig om de är i sin box. Är de i hästarnas boxar så gör de ifrån sig på deras bajshögar.

Trodde också när jag valda att ha dem lösa i stallet på dagarna att de skulle välta hela stallet upp och ner, men det gör de inte heller. Ett par gånger har hinkar legat överallt. Men annars tror jag de ägnar dagen åt att böka runt i de andras boxar och att sova. Det är förvånadsvärt lugnt i stallet när man kommer in. Kanske kommer när de blir äldre ;-D

Östen gjorde stort framsteg igår, han hoppar upp i mitt knä med frambenen för att tigga godis såklart, och när han fått godiset så rusar han inte därifrån utan står kvar. Fick även klappa honom lite grand när han inte åt något.
Stort framsteg för lille räddharen.

Staffan gör mer eller mindre framsteg varje dag, han går också upp i knäet och tigger godis, men han rör sig inte ur fläcken när man klappar han. Får klappa mer och mer på han, igår tyckte han att det var skönt att bli "kliad" för första gången, de andra gångerna jag försöker klia han fattar han inte varför jag gör så, men tror poletten trillat ner så han förstår att mina händer kan vara sköna.

Igår träffade jag GrisEva ( uppfödaren ) en snabb sväng och passade då på att fråga hur man lär dem vinka på kommando, så nu fick jag tips, så det ska övas på från och med idag.

Jag har så dålig fantasi när det gäller tricks, det är bara fantasin som sätter stopp för deras tricks de kan göra och min fantasi är på bott. Tror allt blir även lättare att lära dem när de är riktigt tama och jag kan sätta på dem sele.

Jag längtar efter jag kan sätta på dem sele och gå ut med dem =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0