Drömmar



Jag som kanske precis alla andra har gått/går och drömmer om vissa saker här i livet. Mina drömmar som jag verkligen vill att det ska hända i mitt liv har jag drömt om så länge jag kan minnas.

- Träffa en karl som man trivs underbart bra med och som tar hand om mig.
Det har jag gjort, Håkan är mitt allt, utan han vore livet ingenting. Jag älskar han högt över jorden, kunde inte hittat någon bättre.

- Börja köra lastbil.
Jag började arbetskarriären som grisskötare, men efter tvist med cheferna så sadlade jag om och blev lastbilschaufför, inget jag ångrar en enda sekund över. Har jobbat som lastbilschaufför i 6år nu.

- Skaffa en egen liten gård med eget stall.
Det är fixat sedan 4 år tillbaka, älskar denna gård, även om det finns en hel del att göra så är det på något konstigt sätt ganska roligt när man har råd/ork att fixa det. Vill nog aldrig flytta härifrån.

- Ha egen häst.
Det köpte jag mig för 6år sedan och förutom Maja som var min första så har även Daniella, Häggrid vandrat förbi och just nu har jag Ari och Rut, men de kommer stanna livet ut om inget väldigt dramatiskt händer.

- Om jag får eget stall vill jag ha en stallkanin.
Det är med fixat, skaffade två stycken franska vädurar för 4 år sedan, men tyvärr lever bara den ena nu, men hon är en riktig stallkanin som bor i hela stallet, har egen box att sova i om nätterna.

-Skaffa katt.
Det gjorde jag för ca 10år sedan, Gizmo och Zigge, tyvärr lever ingen av dem längre. Men har Baloo, Bagheera och Bubba nu.

- Skaffa minigris.
Det gjorde jag äntligen 6:e februari 2011, och ingen är mer överlycklig än jag. Två stycken underbara varelser flyttade hem till mig.

Finns även dröm som kanske bli sanna längre fram i livet, men inte nu.

- Skaffa hund.

- Äga en Subaru outback


- Resa till Australien och besöka bl a Steves Zoo

- Åka med Hurtigrutten

- Åka till sognefjorden och titta på när späckhuggarna kommer in.

Finns massor med djur resor jag skule vilja göra.

Tyvärr finns det ett par drömmar som kanske aldrig kommer bli sanna, men man ska aldrig säga aldrig heller.

- Starta eget lastbilsföretag.

- Äga en Frieser häst.

- Äga en Shelby Gt 500 årsmodell -67


Finns nog ett par drömmar till, det borde det göra, men inget jag kan minnas nu. Så antar att de inte är lika viktiga som allt detta ovan ;).

Men ska man sumera mina drömmar så tycker jag att jag lyckats ganska så bra, hunnit med en hel del drömmar i mina 28år. Jag älskar det och trivs så bra med allt så ni kan inte ana =)


Kommentarer
Postat av: Flisan

Skaffa hund låter bra, jag kanske ska få bebisar till hösten/vintern om mina mattar spelar sina kort rätt.. de har visst sett ut en karl till mig redan..

2011-02-10 @ 15:27:25
Postat av: Mamman mitt i kaoset

Alla drömmar är ju inte heller till för att förverkligas utan passa bäst som just drömmar. :)



Finns det ngt roligare än att dagdrömma om framtiden.



Kul dock att du hamnat där du vill i livet gälande karl och boende och djur och jobb!

2011-02-10 @ 16:37:36
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0