Matchning



Nu när det börjar snart bli dags att fixa iordning vårt hem så är det en del som frågar hur jag ska inreda och ger tips om hur saker och ting kan matcha.  Jag skrattar ihjäl mig inombords egentligen.
Matcha ?. Jag skiter fullständigt i om det inte är samma färg på allt i ena rummet osv, vill jag ha en röd kruka ihop med en gul så köper jag det. Men nu skulle jag aldrig falla mig in att ha det, tycker gult är fult.

Jag köper det jag vill ha och skulle det råka matcha någonstans så är det så. Enda som jag vill ska matcha är när jag renoverar, golv, tapeter, bänk skiva och ska matcha, men inredning är en annan sak.

Jag fattar inte hur folk orkar matcha allting i sitt hem, och när de väl gör om så ska allting bytas, snacka om onödiga pengar enligt mig och framförallt onödigt arbete.
Jag kan tycka det är hur stelt som helst att komma hem till någon som har matchat precis allting, finns inte en enda sak som bryter av. Ibland kan det vara fint, det kan jag erkänna, men skulle aldrig själv vilja bo i det.
Kan tycka att den här riktigta myskänslan inte finns i sådana hem eftersom jag tycker det blir stelt.

Men smaken är som baken = delad och tur är väl det för tänk om alla skulle vilja ha vitt i sina hem te x, gud då skulle alla få ont i huvudet av den ljusa färgen ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0