Möte med barn



Förra veckan så träffade Staffan och Östen barn för första gången och det gick jättebra. De var lika nyfikna som vanligt och undrade om de hade godis med sig ;)
Barnen skrek av förtjusning när de nosade på deras händer och lille Östen blev först rädd av skriket, men han vande sig snabbt. Fick säga åt barnen flera gånger att inte skrika, vill ju inte ha döva grisar ;-D.

Nu har mina grisar träffat massor av folk och de är knappt rädda för någon, man märker att de är reserverade mot alla andra, men inte så konstigt då det är jag som är där varje dag, alla andra är bara där emellanåt.
Men får människorna godis att mata dem med så älskar grisarna ALLA, haha.

Det som är roligt att man kan lägga lite godis på marken, då får alla klappa Staffan utan problem och det uppskattas av de flesta.
Många gillar att vara med när det är matdags, för då låter de kan man minst sagt säga. De tar i för kung och fosterland om inte maten kommer fortare än kvickt. Och grymtar hej vilt.

Jag är så "grymt" dålig på att komma ihåg att ta bilder, men ska se till att ta nya bilder på dem och även få med mig Håkan upp så han kan ta kort när jag gör lite trux med dem =)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kan tänka mej att barnen blev exalterade! :) Svårt att vara tysta då. Hur gamla var dom?



Mina kommer nog regarera som följande;

Anton kommer ha tusen frågor om grisarna, så se till att du har mycket svar på lager! ;) om varför dom gör si och så.

Wilma kommer vara blyg och vilja gömma sig hos mej. Men samtidigt vara lite nyfiken.

Elias kommer nog skrika i ren lycka. Han ÄLSKAR Allt vad djur heter. Hundar katter hätar u name it. Så hemma hos er är nog himmelriket för honom. :)

2011-02-28 @ 13:55:35
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0