Nassarna



Alltså jag kan inte riktigt fatta att de här små ursöta varelserna står i mitt stall och ägs av mig. Jag är överlycklig!



De börjar redan göra stora framsteg, de är inte direkt tama, men söker kontakt hela tiden så imorse vid fodring fick jag sitta och klappa på dem båda två.



Jag ska se om dessa tre kommer gå ihop så jag och Sandra testade redan igår och det var absolut inga problem. Bara det att Hoppetossa är större än dem ;)



Nyfikna som tusan var de alla tre på varandra. Men till slut så gick och alla tre och la sig nästan bredvid varandra. Kul om det kommer funka, Hoppe blev jätteglad iaf, när de fick springa ut i stallet och leka så hoppade Hoppetossa efter dem, hur sött som helst.



Och ja, godisråttor är de, älskar bröd och torrfoder till katter. Morötter vill de absolut inte ha, Östen tog en liten bit morot i munnen men spottade snabbt ut den igen ;). Så grisar äter faktiskt inte allt.



Ganska så gulligt att sitta och mata dem och så vill även Hoppetossa vara med på ett hörn och titta.

Kommentarer
Postat av: pz2

Mammas grisar älskade kokta morötter =)

2011-02-09 @ 08:35:05
URL: http://pz2-pz2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0