Amaryllisarna



Finns det något vackrare än amaryllisar i blomväg ?, Nja liljor är nog ganska fina de med ;).



Mina amaryllisar blommar för fullt nu här hemm, alla 3 har 3 olika stänglar som kommer. 2st stänglar på varje amaryllis har börjat slagit ut och de har mellan 4-6 klockor på varje stängel =). Helt underbart !
3:e stängeln har börjat tittat upp, men kommer dröja innan den slår ut, inte gör det mig något får njuta längre då =).



Har sagt i många år att jag ska försöka spara lökarna och driva upp dem igen, men det blir aldrig av. Dessa lökar går ganska hårt åt nu när de blommar så mycket, men ska nog ge mig fan på att testa att spara dem.



Jag tycker de helröda och helvita är finast.



2 stora ståtliga och sedan en bebis amaryllis =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0