Jobbet



Igår gick det av stapeln med nya körningen och den var helt okej. Ganska så slö på sitt sätt.
Första tog jag en volvo bil, skitfin var den och gick som bara den ;), och åkte upp till volvo i Köping, tog ca 1h att åka dit. Parkerade och öppnade dörrarna. Gick tillbaka in och satte mig i hytten och väntade på att de skulle komma, de lastade sedan allt och jag stängde ihop, skrev fraktsedlar och åkte sedan hem mot Örebro =).
Fint som smor, blev ju inte ens sktiti om fingrarna ;).

Tog andra bilen som också är en volvo och riktigt bra den med. Åkte upp till ICA i Västerås osm tog ca 1.30h att åka, backade in släpet och bilen. Va med och lastade en hel del burar och de är riktigt gristunga många utav dem, men med lite teknik så får man in dem och teknik, nja det får jag nog med tiden, hade inte riktigt det igår ;).
Killarna där uppe som jobbade där lastade hela bilen åt mig medan jag och en kollega hjälptes åt med släpet. Kollegan var med igår för att visa bara så jag fattade hur allting funkade.
När allt var lastat fick jag fraktsedlar och så fick jag koppla ihop ekipaget.
Åkte sedan och tankade för att sedan vandra hemåt. Gick skitfort och smidigt allting för att vara första dagen på ny körning.

Kommer trivas med denna körning, det vet jag redan nu ;). Det som är superskönt är att jag slipper jaga körtider, jag kan åka i 70km om jag nu skulle vilja det och ändå hinna på körtiden. Men nu vill man ju inte ligga i 70km men jag kan om jag vill. Asskönt !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0