LCHF

Nästa månad ska ett gäng från jobbet gå ut och äta ihop och jag börjar redan bävra för vad tusan jag ska äta då ?!
Det är inte lätt att äta ute när man håller på med LCHF.
Jag får inte äta potatis, ris eller pasta och vilken rätt innehåller inte det ? ;). Men visst där är bekymmret nog ganska enkelt, jag får be om en sallad stället för det andra och det tar jag för givet att de måste kunna ge mig, men skulle inte bli förvånad om jag får betala extra för det, men men.

Men det stora problemet är att få i sig tillräckligt med fett, de flesta rätterna är ju fettsnåla, köttbiten brukar vara stekt i olja och inte i smör, salladen är ju absolut inte fett alls. Får se till att det blir någon rätt med fet sås till, då lär det bli att sluka såsen. Går att välja lax eller någon fet fisk också.
Det viktigaste med denna diet är att äta mycket fett, och det är faktiskt ganska svårt, för det är väldigt mycket fett man ska få i sig och naturligtvis är det naturliga fetter som gäller.

Vet ännu inte vilken restaurang vi sak gå till, det är inte bestämt ännu, men får verkligen hoppas att det blir någon restaurang där det finns någon rätt med mycket fett i :D Haha.

Dagens problem, Att jag måste få i mig tillräckligt med fett !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0