LCHF

Håller fortfarande på med denna diet och jag tycker sisådär om det nu.
Jag har hittills gått ner 5kg och det är jag helt överlycklig över. Det värsta är att jag fått typ som eksem över hela nacken och en bit ner på axlarna, även mitt på magen och under brästen =( . Mindre skoj !!
Har läst massor om detta och det är massor som får det av denna diet, många påstår att kroppen ska ha ut all jäkla skit man ätit under alla år, men det tror jag inte ett skvatt på.

Däremot så hittade jag en sida där det var en person som drabbades ännu värre än jag, han hade på nästan hela kroppen och han fick nys om att dricka massor av C och D vitamin och även Kalcium. Även undvika mängder av ägg.
Jag började direkt att undvika massor av ägg, börjat dricka C och D vitamin. Imorgon ska jag iväg och köpa Kalcium tabletter. Hoppas verkligen det ger sig.
Har kliat som tusan, vaknat till och med på nätterna av kliandet, men det har nästan helt slutat nu =), ett steg åt rätt håll.

Sedan kan jag sakna potatis och frukt i massor =/. Så tror inte jag kommer kunna fixa denna diet hela mitt liv, men har bestämt att fixa det till 100% 1 månad och kanske smyga in något, men bara något litet en till månad, sedan får vi se.
Har fortfarande 5kg kvar som jag vill bli av med. Men som sagt 5kg ner och det känns, syns ingenting tycke jag, men det är underbar känsla !! =).

Kommentarer
Postat av: Sofia

Har gått och funderat en del på denna diet, men eftersom jag har svårt för för mycket kött och sånt och aldrig skulle kunna släppa varken grönsaker, frukt eller pasta, potais eller ris, så skulle det aldrig funka för mej. :) och ägg vågar jag ju inte riktigt pga av gallan. men jag har hört mycket gott om den.



Vad kul att du iallafall ser resultat på vågen, på självaste kropppen brukar det ju kunna ta ett tag... Och så blir man ju lätt "Hemmablind" andra kan ju se skillnad fast man inte gör det själv. Ska allt syna dej när vi ses nästa gång! ;)

2011-01-24 @ 23:34:43
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0