LCHF



Jag och min gubbe har fått för oss att börja gå ner i vikt, vi har aldrig vart några sådana personer som ens bryr oss direkt mycket, men på något sätt nu har man börjat brytt sig. Mycket är det för att vi båda två vill orka med renoveringarna och hobbyna i rasande takt och då kan man inte ha övervikt på kroppen =D.
Träning har vi testat på och det är skitroligt, men tiden finns inte, försökt att testa många gånger, men blir stressigt som tusan, speciellt när jag jobbar som jag gör.

Finns massor av olika dieter, men vi tror inte på sådant. De flesta dieter är skadliga för kroppen, visst man går ner i vikt när man håller på, men så fort man slutar så tar kroppen oftast igen det och så går man upp i rasande takt. Säger inte att det är så på alla, men många.
Men konstigt nog så har Håkan fastnat rejält för en diet, Nämligen LCHF. Där får man helst inte äta mer än 20g kolhydrater om dagen. Man ska däremot fullkomligt proppa i sig fett i mängder.

Vi ska testa denna diet i 2-3månader för att se hur det går, testat den ca 5dgr och det känns udda i kroppen, men det gör det första tiden innan kroppen ställer in sig på fettmängden.

Läst massvis av detta och folk går ner i vikt, får bättre hälsa, tänderna blir fina, hyn blir fin. Folk blir av med massor av medeciner, en del har blivit helt friska från astma och diabetes mm mm.

De flesta tycker man är helt dum i huvudet, eftersom man alltid hört och är väl inpräntad med att INTE äta fett, men det ska bli intressant att se hur detta går.
Men det är helt slut på kolhydrater och sockerintag!

Nu är det helt stopp på all pasta, potatis, ris, frukt ( innehåller massvis med socker ), juicer, godis, dricka mm.

Till frukost äter jag nu förtiden en tallrik med den fetaste yoghurten, häller i linfrö och strör över ytterst lite kanel. Äter också ett kokt ägg med majonäs på, dricker vatten och kaffe.

Måltiden ovan är ett köttfärslimpa som är gjord på LCHF sätt och mums vad god den är =).
Skrivit ut massvis av recept och vi håller på att testa dem varje dag och det är hur kul som helst att laga mat, TILL OCH MED JAG tycker det är KUL!! Och allt blir svingott.

Kommentarer
Postat av: Marie B.

LCHF FUNKAR!!! :) Gick ner en hel del när jag testade denna. Dock hittade jag inte så mycket olika recept när jag körde dieten, så reportoaren bliv väldigt liten, och därmed tröttnade jag snart...tyvärr..... Men det finns säkert mer att välja på nu! Det var ett bra tag sedan jag körde denna!! LYCKA TILL!! Jag kanske också skulle testa igen...Skulle verkligen behöva iaf :-/

2011-01-09 @ 19:20:59
Postat av: jässica

det är en bra diet, tror man går ner 2-3 kg per vecka, men är såklart olika från person till person. kom ihåg att drick MYCKET vatten, minst tre liter om dagen, det är viktigt. Och du, kanel behöver du inte ta lite utav, den går bra ;)

2011-01-09 @ 19:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0