Ridsällskapet



Verkar faktiskt som jag hittat en tjej nu som vill komma och rida emellanåt. Andra gången som hon var här idag och vi har bestämt tills imorgon också =). Jag är helt överlycklig, så jäkla skoj för både mig och hästarna att komma ut tillsammans.
Idag blev det dock mindre lyckat, men jag hoppas hon inte blev avskräckt och vill komma igen. Det märks om hon dyker upp imorgon eller inte.
Rut som sagt hatar när det snöar eller regnar. Vi tittade ut när vi red iväg och konstaterade att det kommer nog inte börja snö så vi skiter i alla skydd för ansiktet.
Mm visst du, när vi ridit halvvägs så började dte vräka ner snö. Rut började hoppa, skutta sparka mot ansiktet och ja. Jag skämdes över att hon skulle få uppleva det där redan andra gången hon rider henne, men hon förstod Rut och vi försökte göra vad vi kunde för henne.
Hon tog av sig halsduken och trädde på hennes ansikte, men det hjälpte inte så till slut så fick hon rida Ari så slänge jag min jacka över Ruts huvud och gick med henne hem.
Duktiga och knasiga Rut, ho såg inte ett skit, men gick ändå.

Hoppas verkligen inte detta har avskräckt henne för att komma, men som sagt det märks imorgon. Känslan säger mig att hon kommer igen. Hon är verkligen asschysst känns som vi känt varandra länge =).

Just nu är jag helt överlycklig av allt som har med hästar att göra, de börjar komma igång nu, jag har verkligen kommit igång och köra/rida dem =). Och mer tur än jag att få tag i två underbara hästar som kommer så bra överrens får man leta efter. Mina små älsklingar.

Kommentarer
Postat av: Emma

Sv: Tack så mycket :)

Jaså jag pricka rätt ;) Jag köper mina väggtexter från tradera. Den senast kostade 77 kronor med frakt, inte så dyrt tycker jag. Men det finns ju ton vis med sidor man kan hitta väggtexter på!

Ja jag förstår att du vi inreda och greja, det är ju superkul!!



Kul att du hittat en ridkompis :)

2011-01-23 @ 08:03:29
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0