Kliva upp



Det har kommit på tal nu med några personer om det här att kliva upp på hästen med hjälp av en pall.
Jag gör det nästan alltid, många tror att jag inte orkar kliva upp från marken eller att jag inte vågar osv..
Men handlar absolut inte om det utan om dessa faktorer:

- Det skonar hästens rygg genom att kliva upp från en stol, blir inte lika på påfrestning för deras ryggar.

- Det skonar mina knän att kliva upp från en stol.

- Och det sista som inte är lika viktigt, det sparar på stiglädrena, även fast man har otöjbara stigläder så töjer de sig sakta men säkert ändå. Kanske inte om man har de där stiglädrena som kostar tusenlappar, men inte fasiken köper jag stigläder för så mycket.

Nej tack, fortsätta kliva upp från en pall eller stol, ja tack för hästen och mig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0