Lilla Hoppetossa har vart halt till och fr...

img_3931 (MMS)

Lilla Hoppetossa har vart halt till och från ett bra tag nu och häromdagen så förstod jag varför. Emil höll i henne och så klippte jag klorna, men när jag skulle klippa den sista "sporren" på ena tassen så fanns den inte. Utan det var ett stort varigt äckligt sår där :(, jag som tittat massor men inget sett Så det blev att klippa bort en del päls och börja rengöra med jodopax och klämma ur var så mycket man kan. Vi hjälps åt att rengöra såret två gånger om dagen, börjar se lite bättre ut, men jag vill inte ropa hej ännu. Hoppetossa är så otroligt snäll, hon gör ingenting, rycker till ibland om det gör alldeles för ont men inget annat!  Detta måste ha hänt när hon blivit jagad av hundar :(, för fastna i sådär bara när hon är lugn tror jag inget på, hon är smartare än så än att bara rycka. Så måste ha hänt i stressandet stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0