Planera



Förr om åren så har jag tagit dagen som den kommit ungefär, men märker att ju äldre jag blir ju mera planering vill jag ha. Eller rättare sagt såhär ligger det till:
Efter att jag stressat som tusan i många år så fick jag "problem" med att hjärtklappning och annat skit. Efter att ha vart hos läkare och pratat med dem så inser jag att jag vill leva så långt jag kan och då innebär det framförallt att jag måste sluta stressa !!
Finns massor med sjukdomar som är stressrelaterade och jag vill inte ha dem för att jag är dum som stressar.

Jag har bestämt att jag ska sluta stressa, och tycker det går riktigt bra. Jag är mycket lugnare i mig själv och bryr mig inte direkt mycket om något tar längre tid osv. Och tack vare att jag nästan helt slutat stressa så mår jag MYCKET bättre :) !!
Och en av grejerna till att sluta stressa är att planera och prioritera, ingen av de sakerna kunde jag ens stava till förut, men har lärt mig att det måste jag göra om jag inte ska stressa.

Planerar inte jättelångt i förväg, utan det blir mest på kvällen innan eller direkt på morgonen, och efter att jag planerat klart vill jag följa det "schemat" annars blir jag lätt stressad. Så jag har till och med skaffat Kalender hemma och i Iphonen.. Och jag försöker skriva i allt möjligt där, men glömmer gärna också ;)

Känns skönt att planera i förväg vad man ska göra !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0