Hästarna snart i form



Igår var Maria här innan ridlektionen och vi begav oss ut med mina hästar. Vi skulle rida en sväng jag inte ridit på länge, och trodde naturligtvis att jag hittade, men hmmm gick sådär. Efter att vi vart ute på ett riktigt blött kärr och hästarna nästan klivit ner sig och att armarna är uppskrapade av allt skit så kom vi på rätt väg :D
Tur att jag har världens bästa hästar som är så otroligt snälla när deras ryttare krånglar med ridvägarna. Rut är verkligen en skogshäst, hon går igenom allt hur snårigt det än är och kliver över stora stockar, behöver jag ens nämna att hon börjar få en riktigt fin rygg av fina ryggmuskler ? ;), helt underbart !
Ari däremot vill gärna inte gå i väldigt snårig terräng, men om Rut går måste han följa med, hihi.

Han höll däremot på att försöka kasta av mig, stegra lite smått och efter det hoppa med rumpan, gång på gång, värre och värre så till slut hoppade jag frivilligt och tittade. Då satt det en enorm broms av något slag på snoppen och bet han, så efter jag dödat den så kunde jag hoppa upp igen.

Travade längre sträckor med dem och de var knappt svett när vi kom hem även fast det var ganska så varmt, vilket jag tar som att de börjar få upp konditionen riktigt bra :), så skönt så. Musklerna börjar också komma, sakta men säkert. Ari har en riktigt fin rygg, Rut börjar få en riktigt fin rygg. Rumpan, halsen och benen på dem båda börjar man se en hel del muskler, underbart älskar fint musklade hästar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0