Ridlektion 10

Förra veckans ridlektion fick jag även då ha Ca-Do, så glad att ridläraren låter mig ha henne så mycket för hon hjälper mig massor att bli av med allt och riktigt duktig häst. Hon gör inget frivilligt utan man måste verkligen jobba med henne för att hon ska göra det. Många ridskolehästar gör allting typ när ridläraren säger vad vi ska göra, men inte Ca-Do. Jag älskar att få kämpa lite, annars är det inget roligt tycker jag.

Vi övade mycket galoppfattningar från skritt och trav från halt. Riktigt rolig lektion med mycket fart i. Känns att min balans börjar bli bättre och bättre, trodde i början att jag var ett hopplöst fall, men kanske har jag en chans att komma tillbaka i ridandet igen :).
I slutet gjorde vi serpentinbågar med mycket att ställa hästen i både skritt och trav, riktigt bra övning för att mjuka upp hästen ordentligt och att få med sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0