Ridlektion 11



Fick igår även då ha Ca-Do :). Hon känner igen mig nu och hon blir alltid lika glad att se mig, hon vet om att jag brukar stå och klia henne en bra stund innan jag sadlar henne, så direkt nu när jag kommer så går hon fram och lägger huvudet i mina armar, så söt.
Fick träna på den hel del framdelsvändningar, skänkelvikningar, ställa hästen, ledande tygeltag osv i alla gångarter.
Fick beröm för att jag galopperade riktigt bra och får henne i sådan lugn galopp, annars är hon riktigt pigg :)
Bra lektion, men märks att jag glömt bort massor inom dressyren med allt som hör till så nu blir det att träna hur mycket som helst vilket är superkul.

Igår var sista gången en av tjejerna som rider i gruppen kunde vara med, lite tråkigt. Så nu de två sista gångerna som är kvar blir vi bara tre stycken ( vi är max 4st i gruppen ). Efter denna termin är det ytterligare en av oss som slutar. Vi andra två fortsätter och antar att det kommer komma in två nya i gruppen.

Bestämde även igår att jag fortsätter rider i alla fall en termin till som det ser ut nu. Så nu är det två gånger till på denna termin och sedan ytterligare 12gånger till :), nu jäklar ska jag bli bra på att rida igen så som jag en gång vart men glömt bort allt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0