Ridlektion 12



Fick ha Ca-Do igår också och wow helt underbar var hon igår.
Hon brukar kunna vara ganska så stel i nästan halva lektionen innen det släpper, beror lite på när vi får galoppera första gången för då brukar det mesta släppa.
Men igår var hon nästan mjuk från början, vi stallde hästen åt båda hållen, red som i en stor 8:a på hela ridbanan och skulle ställa hästen åt ena hållet för att sedan räta upp den i mitten och ställa om den till andra hållet när man gick in  andra volten. Gick superbra!!
Fast jag är som jag är, jag var pisstrött igår så jag uppfattade inte riktigt ridvägen ordentligt och vad vi skulle göra, men efter att hon sagt åt mig 3gånger typ så ramlade poletten ner och hela lektionen gick klockrent !

8:an la vi först i skritt, sedan i trav med halvhalter och avsaktning till skritt i mitten. Sedan ökade vi på den och la den i galopp med avsaktning till trav i mitten.
I slutet av lektionen fick vi vara 2 och 2 på halva volten och lägga en 8:a där med, blev lite kämpigare med mindre, men Ca-Do hade verkligen släppt helt så jag kunde lägga volten riktigt liten :)
När vi galopperade på en stor 8:a så glömde jag några gånger att sakta av till trav i mitten utan testade då att bara ge den andra galoppfattningen och vips så gjorde hon galoppombyte :) :)
Aldrig suttit på en häst som fixat det så fint som Ca-Do gjorde, helt underbart !!
Ca-Do den underbara hästen som jag lätt skulle kunna ha som min egen, älskar hennes personlighet och att hon verkligen har en egen motor, hon är ingen slö häst beroende på hur man rider henne :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0