Staffan & östen



Mina små grisar går ute varje dag i sin hage, häromdagen var de till och med ute nästan hela dagen när det regnade, tror dock att det var bra för deras hud, de har blivit hur mjuka som helst i huden/borsten efter det :)
På morgonen när jag kommer hem från jobbet så matar jag dem och samtidigt tar på Östen selen, sedan får de gå inne i stallet tills jag vaknar och då släpper jag ut dem i hagen tills jag åker till jobbet igen.
Östen är lite svårare att ta på selen så därför tar jag på den redan på morgonen, Staffan däremot är jättelätt att ta på selen.
Väl ut till hagen så går det oftast enkelt, de vet vart de ska och följer mig, men ibland så är gräset under vägen dit mycket godare och har jag inte tid får jag bråka lite med dem, ibland stannar vi och äter under vägens gång med.

In så står de vid staketöppningen och nöffar i högan sky, de älskar att vara ute, men de vill gärna komma in och sova, det både märks och hörs ;) Då när de går in så tar jag på Staffan kopplet och Östen springer lös in.
De går med selarna på sig i hagen, dels för skulle de rymma är de lättare att få tag på och dels är det en lathet från min sida ;) Tror inte de lider överhuvudtaget av dte och bra träning för speciellt Östen att känna av selen hela tiden.

De går in i hagen ganska så normala i hullet kommer in som två luftballonger, eller nja Östen kommer in som en luftballong och Staffan bara lite rundare. Östen är matvraket nummer 1 Staffan han finäter mest.

De är så duktiga mina små grisar, riktigt stolt över dem !



Luftballongen Östen på vägen ut från hagen så kom han på att jag var tvungen att klia han på magen ;)



Ibland så sitter jag på en filt inne i deras hage för att hålla dem sällskap lite och då är Staffan där direkt och ska pilla på mig och gärna sitta i knäet ungefär :)



Staffan vill också bli kliad på magen ;)

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Men åååååååååååh dina fina grisar!!

Skulle så gärna vilja kramas lite med dem nån gång! Vi får nog ta och göra lite studiebesök hos varandra snart.

Ha en trevlig midsommar! Kram G

2011-06-22 @ 23:36:21
URL: http://kamelaventyret.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilka härliga bilder :) Trevlig midsommar

2011-06-23 @ 22:42:15
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0