Svar på frågan om min rädsla



Hej! Läser din blogg då o då, vad jag förstått så har du egna hästar, samt rider på ridskola? du skriver att du är rädd för att rida, men hur funkar det, när man har egen häst??


SVAR: Japp jag har 2st egna hästar. 2 varmblod, en valack och ett sto.
Jadu det fungerar ganska så bra faktiskt ;), nejdå skämt o sido. Jag ramlade av ganska illa för några år sedan och hade ingen häst direkt efter att rida på så rädslan kom direkt flygandes med posten ungefär.
När jag väl skaffade mig en av mina hästar att rida på så var han en aning för het för att jag skulle våga kände jag så jag skaffade utrustning och började köra han istället :)
När jag skaffade den andra hästen jag har nu så skrittade jag ut en hel del på henne och det kändes bra, men jag vågade knappt så mycket mer än så, travade ibland.
Så jag körde till henne också så jag kunde köra för att motionera henne. 
Men jag vill verkligen inget annat än att börja rida igen som jag gjort i så många år, så därför började jag nu ta ridlektioner för att få rida på en "trygg ridskolehäst" som skulle hjälpa mig råda bot på min rädsla och på något konstigt sätt känns de hästarna mera trygga, och det har hjälpt massor.
Känner mig tryggare och tryggare på mina egna hästar, både skrittar och travar utan problem nu och blir de rädda för något och hoppar till gör det mig ingenting, så fort de är uppe o kondition mera ska jag testa galoppera, se hur jag känner för det :)

Jag har aldrig blivit rädd för att hantera hästar från backen, det rör mig inte i ryggen vad hästar än gör. Köra går också superbra, men det har vart just det där att öka farten när man rider, då stelnar jag till i kroppen och tänker på hur det gick till när jag flög av.
Men som sagt jag är snart helt botad ifrån det och jag längtar faktiskt efter att få galoppera på mina egna hästar, bara de kommer upp i kondis är det dags :)
Både hästar och jag har vart skadade så därför de inte är i kondition.

Hoppas du fått svar på din fråga och jättekul att höra att du läser min blogg och ännu roligare med en fråga, sådant gör mig glad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0