1 år



Igår den 13:e mars hade jag ägt Rut i ett helt år. Känns faktiskt som det är längre. Ett helt underbart år, och flera helt underbara år kommer det bli, tror det bara kommer bli bättre och bättre år har jag en känsla osm säger mig.



Hon är så fruktansvärt snäll, gör hon något konstigt eller som någon gång så stack hon med en ryttare osv, så vet man att det är något galet. Något hon inte trivs med eller att hon har ont, för så fort man börjar undersöka och fundera varför hon gör si o så, och kommer på det och ändrar det så blir hon toppenglad.
Hon märker hela tiden att man försöker hjälpa henne, om det bara är ett halmstrå i ögonfransen så förstår hon direkt att man ska ta bort den åt henne. Supersmart och superbäst !!



Finns två nackdelar med henne, en nackdel är att hon oftast är sur vid sadling, men jag ignorerar henne och då brukar hon ge sig emellanåt. ( Och nej det är inte fel sadel eller ont i ryggen, allt sådant är kollat ).
Och den andra nackdelen är att hon fullkomligt hatar regn, snö, flygor, knott ja allt som kommer i luften som kan hamna på hennes fina ansikte.
På sommaren ser hon nästan jämt ut som på bilden ovan med alla 3 skydden, ska försöka få tag i en galopphuva istället, den täcker hela ansiktet förutom ögonen och näsborrarna, men har man den och sedan lite mera nät för mulen och pannbandet så borde det funka klockrent.
Hon får ren panik om det är för mycket nederbörd, är det bara lite kastar hon med huvudet och man har ganska så lite kontroll på henne.

Men de två nackdelarna är en droppe i havet. Jag bryr mig inte överhuvudtaget, jag vet hur det är och anpassar oss efter det.
Rena Rama Rut är en helt underbara häst, fattar inte hur jag kunde få sådan tur att få tag i henne.
Älskar henne så det gör ont i kroppen. Min fina underbara Rut.

Kommentarer
Postat av: Monica

Tänkte på er den 13:e.. Saknar Ruttan så mycket, vissa dagar värker det i bröstet av tanken.. Men jag vet att hon har det tusen gånger bättre nu och det är huvudsaken. Sista månaderna mådde jag såå dåligt av att inte ha tid med henne.

Jag vet att jag gjorde rätt när du fick ta över henne. Hon är värd all kärlek som det bara går.

Jag kommer och hälsar på i sommar om det går bra ;)



Miljoner pussar till Rut och en stor kram till sig Ann-Sofie!



Soliga hälsningar från Monica :)

2011-03-16 @ 11:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0