Alpacka





Alltså nu är det slut på djurskaffandet kan jag säga, men skulle jag ha haft mer tid skulle jag lätt ha velat ha Alpackor. När McLeods döttrar gick på tv så visade de Alpackor på det programmet och jag blev blixtförälskad. Gaaahh vad söta de är och ska tydligen vara riktigt supertrevliga djur.
Tog inte lång tid innan jag fick reda på att det finns uppfödning här i Sverige på dem, ganska så dyra eftersom de inte är vanliga, men värt sitt pris hundra gånger om.

Visste ni att det sägs att alpackor är jätteduktiga på att jaga bort rävar från fårflockar så i de länderna där det är vanligt med stora fårflockar brukar ägaren ofta har några alpackor som skyddar flocken från räven bl a =)



Risken finns att skulle jag skaffa dessa så skulle jag bli av med jobbet. Jag skulle aldrig kunna slita mig ifrån dem, skulle pussa och krama ihjäl dem ;-). Så lika bra att inte skaffa dem så jag får behålla jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0