Ari



I ett par dagar nu har Ari vart rejält stel i bakdelen, i båda bak. ja har vart ute och skrittat långa svängar med han och han är riktigt stel första 30min sedan blir han hur fin som helst. I hagen ibland går han som en gamal gubbe, stel som en pinne.
Tror han har något ont i sina bakben tack vare spatten eller dåliga knän. Han mår absolut inte bra av att bara stå i hagen heller, och nu under de senaste 2-4v har det blivit mycket stillastående i hagen för hans del tack vare allt skit runt omkring mig.
Men ja ska igång med dem nu, sagt det förr, men nu jävlar ska det bli av ! Måste det för hans skull och även Ruts skull. Trodde ja skulle få hjälp med medryttare osv, men allt bara skiter sig som vanligt, men tur att ja har Ellinor som kommer emellanåt iaf =) Håller humöret uppe en hel del !!! =)
Bara så du vet Ellinor, så älskar både jag och djuren när du kommer ;) Och Staffan längtar efter att du ska ut och gå med han medan jag får skratta ihjäl mig :D hahah.

Jag vet att ja inte kommer få behålla Ari i hur många år som helst, hans spatt/knä eller dåliga rygg kommer säga ifrån till slut, men ja har lovat han att jag ska göra allt i min makt för att få behålla han i liv och att han ska må bra så länge det går och jag hoppas det är många år kvar.
Lille gubben, många som tycker jag är knäpp som behåller han och de tycker ja ska skjuta han, men aldrig i hela mitt liv att jag gör. Jag älskar den där hästen, han är hur speciell som helst, men lär man känna han så är han helt underbar, dock låter han knappt ingen lära känna han ;)

Skulle han ha kommit till någon annan finns det risk för att han hade vart död nu, för så som han hållit på är det inte många som skulle orkat med, men ja har nog ganska så mycket tålamod när det kommer till djur, ja försöker förstå varför de gör allt, allting som djur gör är av en orsak, antingen lek, elakhet eller kanske för att de har ont fast ägarna tror att de är dumma.
Djur är oftast inte elaka med flit, antingen har de ont eller så har de vart med om något hemskt, tråkigt bara att folk inte kan förstå det. Ari har gjort en hel del grejer som inte är acceptabelt, men ja har alltid förstått varför.
Visst ja har ingen aning om vad han vart med alla dagar i hans liv, men ja kan gissa och det är nog inga trevliga saker i början av hans liv.
Men han har det bra nu och det är huvudsaken, eller jag misstänker att han trivs iaf =)


Kommentarer
Postat av: Anna

Blir otroligt glad av vad du skriver Om Ari, visa människor förstår inte , Han kommer hålla i många många år om man sköter om det och vet vad allting innebär och det gör du och det är jag jätte tacksam för, hade ja inte hittat dig, så hade Ari inte levt idag, Även ett djur med skador är värda ett värdigt liv.



Och de är ju ganska bökigt med en spatthäst plus hans knän och rygg han kan ju euj stå för mkt men heller inte gå för hårt och de anser vissa att man ska tabort en häst för usch nej.



Men tänkte på det, Du har inte så du kan göra lösdrift det skulle han må super av då får han ju röra sig hela tiden, om du inte hinner motionera honom mkt.



Men bara så du vet är ja sjukt glad.

Pussa ari från mig.

Kram anna :)

2011-03-28 @ 14:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0