Grävlingen



I torsdags när jag var på väg till jobbet så var Grävlingen tydligen helt klart med sig att han ville dö, så han sprang upp på vägen och jag körde rätt på han =(, dumma grävling !
Men, jag vet inte om han dog, han sprang nämligen vidare efter ja fått stopp på bilen, dock så skramlade det rätt rejält under bilen och vart en ganska hård smäll så tror han dog av inre skador efter ett tag =(, har han tur så överlevde han.
Min bils kofångare gick åt skogen, sprack rätt rejält, under vet vi inte, ser inget när vi tittar, läcker troligen servoolja eller växellådsolja.
Vi har viltförsäkring så Håkan ringde och anmälde det till bolaget så idag ska vi in till Rejmes och få bilen skadekontrollerad. De kommer sedan ta åt sig skadorna om de tycker det är värt det och under tiden får vi hyrbil.
Hyrbilen får vi gratis i 3dgr sedan kostar den, lagningen på volvon om det blir något står försäkringsbolaget helt för, inte ens självrisk betalar vi.
Bra försäkring ! =)

Ja har haft rejäl otur nu, men det har vart 3grejer på raken så nu får vi hoppas på tur ett bra tag. Först grävlingen, dagen efter på väg in till jobbet så ville en hare ta livet av sig så han sprang rätt in i sidan av min bil.
Och sedan Rut i lördags. Oturen brukar vara följd av 3 grejer.

Aldrig kört på något djur med personbilen under de åren ja haft kortet, men nu har ja lyckats med 2 djur på 2 dagar. Inte bra ! Tidigare har ja kört på 1 grävling med lastbilen och "hjälpt" till att döda skadad hare och skadat rådjur efter vägen med lastbilen. För mycket djur enligt mig.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Bra med försäkringar! :) Bara man inte blir fast med hyrbilen för länge, då kan det bli dyrt... Vi fick betala nästan 3000kr för den vi hade när vi hade krockat med älgen. För mej som hade klarat mej uta bil hade det vart bättre att ta pengar istället.Men men, nu vet jag det OM det skulle bli aktuellt igen. :)

2011-03-28 @ 14:03:35
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0