Hingstar

Idag var jag med en granne ner till stuteriet nära oss och kollade in deras hingstar..



Vackra Zerberus, Denna bild är absolut INTE rättvis, han är gudomligt vacker i verkligheten. Den hingsten vill jag ha till Rut om/när jag ska betäcka henne. Fastnade helt för honom och han verkade ha bra lynne med. Toppenhingst i mina ögon, 167cm Mankhöjd, så skulle bli lagom till Rut. Han ger ganska små avkommor, vilket jag gillar, jag vill inte ha stora hästar.



Victory Party var väldigt smäcker i kroppen, liten men ger stora avkommor. Ganska billig hingst att betäcka med, men jag gillade zerberus bättre.



Civil Action går inte heller av för hackor, riktigt stilig kille. Grov typ, skulle kunna tänka mig honom på Rut med, men han är en aning dyr för min plånbok och mitt lek intresse för hästar.

Ska jag betäcka Rut kommer det ta ett tag att välja hingst. Zerberus har jag fastnat för, men finns massor av andra fina hingstar med. Jag går mycket efter lynne och storlek på dem. Sugen blir man att betäcka henne direkt, Zerberus står ändå bara någon enstaka kilometer häifrån ;).

Kommentarer
Postat av: jässica

Victory party har inte lyckats inom aveln, men är säkert en prisvärd hingst, när man ska ha avkomman själv =) lika är det med Zerberus..

2011-03-25 @ 12:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0