Jordbruksverket & Agria



Idag fick jag äntligen fingret ur rumpan och ringde först Agria för att försäkra grisarna. Funderade först på Sveland, men de var något dyrare i försäkring och så har jag alla andra djur i Agria, så bra att ha alla samlade.
Men ska någon gång ta mig i kragen och ringa runt och höra, men orkade inte ta tag i det nu så det fick bli Agria. Många som inte gillar agria, men jag har aldrig haft strul med dem.
Har visserligen bara haft och göra med dem riktigt ordentligt när jag fick ta bort Maja, men då funkade det klockrent.

Ringde även jordbruksverket och skulle göra en anmälan om att jag har grisar. Enligt lag måste man informera om det, om det skulle bli några problem med te x mul- och klövsjukan osv.
Men personen som jag fick prata med visste inte om det behövdes en stalljournal eller inte så hon skulle skicka hem information och blankett om detta. Har redan en blankett som jag fick av uppfödaren och hade hoppats på att bara få skriva med SE - numret och sedan är det klart, men nu visste hon inte så det ska jag få läsa mig till själv =/
Skumt, borde de inte kunna det ?!

Äntligen är två av alla måsten göra gjorda, bara resten av allting kvar *suck*

Kommentarer
Postat av: Gris-Eva

Blanketten fyller du i för att FÅ ett SE-nummer.

Det är därför den heter "Ansökan om djurhållning"

Fyll bara i den och skicka in. ;-)

Men det kan ta några veckor innan du får ditt nummer.

2011-03-04 @ 18:07:05
URL: http://www.minigrisar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0