Rutiner



På morgonen när grisarna får mat har de vissa rutiner har jag märkt. De skriker i högan sky innan jag kommer med maten och när jag öppnar haken på boxdörren så puttar Staffan upp den illa kvickt och låter som en kvackande anka ungefär ;-)
De äter fortare än fortast och när Östens mat börjar ta slut springer han och dricker vatten, ( fast deras mat är dränkt i vatten ), och så springer han tillbaka och slickar rent och dricker igen. Sådär gör han 2-4ggr varje morgon. Staffan dricker inget.
Sedan är det full fart ut från boxen, Staffan springer in i kaninens box, hoppas att hon kanke inte ätit upp sin mat på natten.
Östen springer raka vägen in i Ari box, Ari dräller som tusannär han äter och det har Östen lärt sig ;-)

Sedan efter det springer de fram till kaninen för att säga "god morgon" tror jag och springer runt i stallet och tittar runt. Sedan vill Staffan göra lite konster för att få godis, medan Östen letar mat för fulla muggar i alla boxar.

Ganska så söta på morgonen, de gör exakt likadant varje morgon.

Deras favorit mat/godis är just nu banan. Skalar jag den i boxen så hoppar Staffan upp och tar skalet om jag inte är snabb, antar att skalet inte är det minsta farligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0