Vaccination



Ringde veterinären imorse och ville fråga om de har vaccinationen hemma eller om det är beställningsvara. Mina nassar ska vaccineras senast i slutet av nästa vecka.
De hade vaccinet inne så de skulle troligen komma ut redan idag och vaccinera dem. Lika bra att få det gjort när väl vaccinet är inne.
Men jag bävar lite för hur det ska gå, jag kan inte direkt hålla i dem, jo kanske Staffan om jag slänger mig på han så kan jag nog få tag i han, men han kommer skrika i högan sky, men det spelar ju ingen roll.
Men Östen har jag ingen aning om hur vi ska göra, får helt enkelt ta fram skivor och stänga fast han i ett hörn med hjälp av skivor och hoppas på att veterinären som kommer ut är snabb på att spruta =).

Jag har som sagt jobbat med grisar förr så vet lite knep man kan sätta in vid besvärliga grisar, men de grisarna jag jobbade med var oftast större, men det ska nog gå, de måste vaccineras, punkt slut =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0